قسم به خون‌های ریخته شده در همدان، فلسطین آزاد خواهد شد

قسم به خون‌های ریخته شده در همدان، فلسطین آزاد خواهد شد
سال 1361، راهپیمایی #روز_قدس_همدان، توسط ارتش بعث عراق بمباران شد.
یک جنایت بی سابقه در طول جنگ تحمیلی همان روزها، صدام، داعیه مبارزه با اسرائیل را هم داشت و بعدها در جنگ خلیج فارس نیز سرزمین های اشغالی را موشک‌‌باران کرد و از این رو برخی از اعراب و فلسطینیان او را در این کسوت می‌شناسد که یک فرد ضد اسرائیلی بود اما واقعیت آن است که این جانی، با بمباران راهپیمایی روز قدس، اصل و اساس خود را نشان داد.
چه صدامی که چند موشک به اسرائیل زد و چه سران عربی کشورهای جنوبی خلیج فارس، که با اسرائیلی‌ها خوش رقصی می‌کنند، از اساس مبارز نبودند.
مقابله با صهیونیسم، یک اختلاف نژادی یا تاریخی نیست بلکه ریشه‌های عمیق‌تر دارد. تفاوت حمایت ایرانیان از فلسطین و مبارزه با اسرائیل با اقدامات اعراب در همین راستا، تفاوت بنیادین دارد. به همین دلیل است که اعراب مدعی، شکست می‌خورند و عقب می‌نشینند و در نهایت عادی سازی روابط اما تفکر مقاومت، سرزمین‌های اشغالی را آزاد می‌کند و قدرت بازدارندگی برای دشمن ایجاد می‌کند.
نگاه ایران، نگاه اسلامی است و از نژاد و مذهب گذر کرده است و موضوع فلسطین را حق و باطل می‌بیند. یک عده، براساس یک تفکر موهوم، وارد سرزمینی می‌شوند و از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند. به پیر و جوان و زن و بچه رحم نمی‌کنند. خانه مردم را از انها می‌گیرند و یک ملت را آواره کرده و خود را ساکنان آن سرزمین می نامند. به راحتی دروغ می گویند و به هر جنایتی، رنگ و بوی واقعیت می‌دهند.
ایران با این تفکر مقابله می‌کند و چون نه برای نژاد و نه برای سرزمین و نه برای پول و… به میدان آمده است انگیزه بیشتری دارد و موفقیت بالاتر. اینها ادعا نیست واقعیت است… آزادسازی جنوب لبنان در سال2000، آزادی غزه در سال 2005 و شکست اسرائیل در جنگ سی و سه روزه2006 را بنگرید.
امروز نیز همچنان اسرائیل در حال شکست است. غزه را سال هاست محاصره کرده است اما هر روز تسلیحات راهبردی تر به دست مقاومت ساخته می‌شود. روزگاری، سنگ ابزار مبارزه بود امروز موشک‌ها با برد متوسط و امروز هم موشک زمین به هوا که تسلط هوایی رژیم صهیونیستی را هم خدشه دار کرده است.
از سوی دیگر، فلسطینیان در سرزمین های معروف به سرزمین اشغالی 1948 که تا پیش از این چندان اقدامی علیه اشغالگران اسرائیلی انجام نمی دادند، به میدان آمده و حکومت اسرائیل را به چالش کشیده اند. این در حالی است که سران اعراب، یک به یک با اسرائیلی‌ها بیعت می کنند و رژیم صهیونیستی هم معتقد است با بالاترین فناوری ها، امنیت را کنترل می کند اما در واقعیت، مسیر به سمت دیگری می‌رود.
واقعیت آن است که حمایت از فلسطین، یک مبنای انسانی دارد و یک جهان را به مقابله با اسرائیل بسیج کرده است. موضوع هم به نژاد و سرزمین و… گره نخورده است. موضوع خیر و شر است و حق و باطل.
بمباران راهپیمایی مردم #همدان توسط صدام نقطه مهمی در تاریخ است تا نشان دهد خط حمایت از فلسطین، نه یک اقدام صنفی و نژادی، بلکه یک حرکت انسانی و بشری است و از این روست که سران عرب از این جبهه بیرون رفته اند اما ملت‌ها همچنان پشت مردم فلسطین ایستاده اند.
کودکان اردنی از بارزه علمی و ورزشی با اسرائیلی‌ها خودداری می کنند. جنبش های تحریم اقتصادی و علمی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان را می افتد. در مجمع عمومی سازمان ملل، مکرر قطعنامه هایی علیه اسرائیل به تصویب می رسد که حمایت اکثریت کشورهای جهان را با خود به همراه دارد.
سلبریتی های غربی، دانشگاه های غربی و حتی سیاستمداران غربی نیز امروز علیه جنایات اسرائیل و در حمایت از فلسطینیان موضع می گیرند.
در این جبهه حق و باطل، چه افتخاری از این بالاتر که #مردم_همدان برای حمایت از انسانیت خون داده اند…

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

قدس، روز مستضعفینی است که همچنان ایستاده اند

داستان فلسطین، از عجیب ترین ها در قرن های اخیر است، شاید در کل تاریخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code