تجهیزات مورد استفاده در منطقه ۷ انتقال گاز، محصول شرکت های دانش بنیان

بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد استفاده در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران، محصول شرکت های دانش بنیان

 

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه در خصوص تجهیزات تاسیسات تقویت فشار گاز فامنین همدان تقریبا به خودکفایی رسیده ایم، گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات و قطعات یدکی ایستگاه تقویت فشار گاز منطقه ۷ ، تولیدات داخلی و محصول شرکت های دانش بنیان داخل است.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران نهم بهمن ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه ۷ عملیات انتقال گاز یکی از مناطق ده گانه انتقال گاز کشور است؛، اظهار کرد: شرکت انتقال گاز دارای بالغ بر ۳۸ هزار کیلومتر خط لوله در سایز های مختلف است، این خطوط در برخی مناطق در سایز ۵۶ اینچی است که حجم زیادی گاز را منتقل می کند.

مهدی زارع با اشاره به اینکه در شرکت انتقال گاز ایران ۳۲۶ واحد تقویت فشار گاز وجود دارد، اذعان کرد: این واحد ها برای انقال گاز از مبادی تولید به مبادی مصرف در ورودی شهر ها ،صنایع و صادرات است. وی خاطر نشان کرد: ستاد این منطقه در همدان واقع شده و ۶ استان غرب کشور از جمله مرکزی، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان ایلام و بخشی از استان‌های چون آذربایجان غربی، زنجان و قزوین را پوشش داده و خدمات‌رسانی می‌کند. زارع ماموریت اصلی این منطقه را انتقال پاک، ایمن ،پایدار و بهره ور گاز طبیعی برشمرد و تصریح کرد: در ۶ استان ذکر شده در غرب کشور، حدود ۵ هزار کیلومتری خط لوله گاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این منطقه خدمت رسانی در وسعت ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع انجام می‌شود،خاطر نشان کرد: چهار تاسیسات تقویت فشار گاز در این منطقه عملیاتی به نام تاسیسات تقویت فشار گاز اراک، فامنین، بیجار و کوهدشت وجود دارد که به انتقال گاز ایمن که جزء مهم ترین وظایف این منطقه است می پردازند.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه از میزان انتقال گاز بالغ بر ۸۵۲ میلیون متر مکعب گاز در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱۶ میلیون متر مکعب آن به استان همدان تحویل داده شده است. افزود با توجه به اینکه فشار گاز درون خط لوله های انتقالی بالغ بر چهار هزار برابر گاز مصرفی مردم است تاکید کرد: برای کاهش خطر این فشار گاز، شیرهای خودکاری در مسیر آنها قرار می گیرد. البته گازهای انتقالی به شهرها کنترل شده و با فشار مناسب در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی افزود: این منطقه امسال در ده ماهه گذشته بیش از ۴ میلیون نفر ساعت کار عملیاتی بدون حادثه داشته. البته کار همکاران ما به صورت شبانه روزی است.
حفظ حریم خطوط گاز بسیار حائز اهمیت است این مقام مسئول ضمن تاکید اینکه حفظ حریم خطوط گاز بسیار حائز اهمیت است، گفت: البته حفظ این حریم یک قانون است، متاسفانه گاهی افرادی زمین های حریم خطوط گاز را به فروش می رسانند که با توجه به خطری که در این مناطق به دلیل فشار زیاد وجود دارد موجب می شود تا ساخت و سازهای این حریم ها مطابق قانون تخریب شود، که در سال گذشته ۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم خطوط انتقال گاز استان همدان تخریب شده است.

وی از افزایش مصرف گاز نسبت به سال گذشته با وجود افزایش تولید خبر داد و افزود: توسعه گاز رسانی به روستاهای محروم توسط دولت مردمی سیزدهم، برودت هوا و کاهش دمای بی سابقه در کشور از جمله عواملی بود که اخیرا به چشم می‌خورد در صورتی که افزایش تولید نسبت به سال گذشته را داشته ایم. زارع با بیان اینکه در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز و همدان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی غرب کشور هیچ گونه مشکلی برای انتقال گاز وجود ندارد، تصریح کرد: رابطه مستقیمی افت فشار با مصرف باعث می شود در زمان افزایش مصرف افت فشار رخ دهد، البته قرار گرفتن همدان در این شاهرگ غرب کشور موجب شده تا مشکلی در گاز رسانی در این منطقه وجود نداشته باشد. مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ایران تاکید کرد: گاز رسانی به مردم خط قرمز ماست بنابر این در مواقع ضروری مثل زمان‌های افزایش مصرف، گاز صنایع قطع خواهد شد که تصمیم گیری در این حوزه از سوی دیسپچینگ ملی گاز است. وی با اشاره به اینکه از میزان ۱۶هزار متر مکعب گاز تحویل داده شده به همدان، ۵ میلیون متر مکعب در شهر همدان مصرف شده است، گفت: در حال حاضر نیز فشار گاز در ورودی شهر همدان به PSI ۶۰۰ رسیده، البته امسال نسبت به سال گذشته افزایش مصرف داشته ایم.

این مقام مسئول میزان گاز منتقل شده در ده ماهه گذشته در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز را حدود ۳۵میلیارد متر مکعب، اعلام کرد و اظهار داشت:۱۲میلیارد متر مکعب از این میزان به شمال غرب کشور منتقل شده است.

زارع با اشاره به اینکه در خصوص برخی از تجهیزات این مرکز به خودکفایی رسیده ایم، اذعان کرد: بخش قابل توجهی از تجهیزات تاسیسات تقویت فشارگاز منطقه ۷ ، تولیدات داخلی و محصول شرکت های دانش بنیان داخل است.

کشور ما در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد

فرماندار فامنین با بیان اینکه کشور ما در عرصه های مختلف حرف برای گفتن دارد،گفت؛ این پیشرفت‌ها حاصل زحمات مردان و زنان بزرگی است که مجاهدت می‌کنند که رسالت انعکاس این پیشرفت برعهده‌ اصحاب رسانه است.

سید روح‌الله حسینی عملیات انتقال گاز را از جمله نمادهای خودباوری و پیشرفت در کشور برشمرد و اظهار کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سربازان گمنامی همچون کارمندان منطقه ۷ عملیات انتقال گاز در کشور مشغول خدمات رسانی و فعالیت بوده و برای نیاز جامعه تلاش می کنند که من نیز از آنها تشکر می کنم.
وی ضمن یادآوری بخش هایی از کتاب تاریخ ایران اسلامی و بیان پیشگیری دشمن از پیشرفت کشور، یادآور شد: امیر کبیر در بخشی از سفرهای خود به خارج از کشور تجهیزات مورد نیاز کشور را به همراه خود می آورد و از صنعتگران می خواست تا مانند آنها را بسازند. دشمنان برای پیشگیری از پیشرفت کشور با دسیسه و نیرنگ او را کشتند، که این برنامه استکبار برای کشور ماست

فرماندار فامنین در پایان با اشاره به اینکه دهه فجر امسال با شعار ایران استوار و ۴۴ سال افتخار نامگذاری شده است، اظهار کرد: عده ای به دنبال این هستند که بگویند کشور پیشرفتی نداشته است که یقیناً اینطور نیست.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

بلیط نمایش «فصل شیدایی»به صورت رایگان

سرهنگ کریم‌پور: عرضه بلیط نمایش «فصل شیدایی»به صورت رایگان است. همدان-معاون روابط عمومی و تبلیغات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code