شورای شهر به افراد با شخصیت نیاز دارد

شورای شهر

 

یکی از آسیب‌های جدی در نهادهای انتخابی کشور، عدم حضور جریان‌های منسجم، نظام مند و دارای برنامه است از این رو «شخص» نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب مردم دارد. مطلوب آن است که در انتخابات پیشروی شورای شهر همدان، جریان‌های اصیل حاصل کار و کادرسازی خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند. اما به نظر تا این وضعیت راه طولانی در پیش است از این رو انتخاب اشخاص حساسیت خود را دارد. مهم است افرادی که انتخاب می‌شوند در کنار تخصص و تعهد، از شخصیت قوی و غنی برخوردار باشند. این به معنی آن است که افراد دارای قدرت تصمیم و عمل باشند.

هرکسی حق دارد خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد اما انتخاب نیز باید آگاهانه باشد. افرادی که تمام اعتبارشان از دیگران است و در هویت سیاسی و اجتماعی خود آویزان‌اند گزینه‌های مطلوبی برای نمایندگی مردم در شورای شهر یا مجلس شورای اسلامی نیستند. مگر آنکه خود را از سایه افراد بیرون بکشند و به خود هویت بدهند. بدنیست در دم و دستگاه کسی کار یاد گرفتن، اما کسی که همواره شاگرد باقی مانده است نمی تواند برای هزاران استادکار تصمیم بگیرد.

البته همچنان مطلوب آن است که جریان‌هایی خود را در انتخابات شورای شهر در بوته انتخاب قرار دهند که از مدت‌ها قبل کادرسازی کرده و برای مدیریت شهر برنامه دارند و یک تیم منسجم است. اما اگر بنا نیست چنین جریان‌هایی حضور پیدا کنند، مهم است که افراد هم تخصص هم تعهد و هم شخصیت نمایندگی مردم را در شورای شهر داشته باشند.

 

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

بلیط نمایش «فصل شیدایی»به صورت رایگان

سرهنگ کریم‌پور: عرضه بلیط نمایش «فصل شیدایی»به صورت رایگان است. همدان-معاون روابط عمومی و تبلیغات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code