افزایش مبتلایان به کرونا در همدان/ واکسیناسیون فراموش نشود

فاطمه ترکمان‌اسدی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از روند افزایش ابتلا به کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و اظهار کرد: تغییر زیرسویه‌ای که در جامعه قالب شده، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفتار متفاوت کووید ۱۹ باعث شده این ویروس قابلیت سرایت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: متاسفانه از ابتدای تیرماه روند افزایشی بیماری کرونا را در کشور و استان شاهد هستیم به طوری که تعداد مراجعان سرپایی و بستری بیمارستانی افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تأکید کرد: مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در فضای سربسته را رعایت کنند و حتما برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 ترکمان اسدی به استفاده کودکان ۵ تا ۱۲ ساله از واکسن سینوفارم و پاستوکووک اشاره کرد و افزود: تمام مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت افراد تنوعی از واکسن‌ها را دارند که با مراجعه به این مراکز می‌توان به انتخاب خود واکسن مورد نظر را انتخاب و تزریق کرد.

وی با بیان اینکه البته طبق مطالعات صورت گرفته تفاوت چشمگیری هم نسبت به نوع واکسن‌ها وجود ندارد تصریح کرد: افراد می‌توانند در مراکز واکسیناسیون نسبت به نوع واکسن تزریقی مشاوره‌هایی را از عوامل بهداشتی و درمانی دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا گفت: در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان لیست مراکز خدمات جامع سلامت برای تزریق واکسن به همراه نوع واکسن‌های موجود تهیه شده و افراد می‌توانند اطلاعات لازم در این زمینه را کسب و نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

درباره ی

مطلب پیشنهادی

بلیط نمایش «فصل شیدایی»به صورت رایگان

سرهنگ کریم‌پور: عرضه بلیط نمایش «فصل شیدایی»به صورت رایگان است. همدان-معاون روابط عمومی و تبلیغات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code